Selamat Pagi Semua, Sarapan Apa Harini??

Selamat Pagi Semua, Sarapan Ape Korang Pagi NI??
Assalamualaikum, selamat pagi semua.. pagi ni ak nak wat entri pasal sarapan heheheee. sarapan pe korang pagi ni? ok sebut pasal sarapan ni kalau korang nak tau ada kelebihan disebalik sarapan ni. so, orang yang tak ambil sarapan pagi dgn orang yang bersarapan pagi ni mesti lain.

Manfaat sarapan...
Membuat tubuh segar-bugar:
Dengan sarapan je tubuh korang akan sentiasa segar sepanjang pagi, takdelah nampak macam muke orang baru bangun tido je heheheee..
Bertambah sihat:
Dengan sarapan boleh mengelak dari mendapa penyakit, tapi kalau hari2 the tarik je bleh potong kaki gak hehehee so, pandai2 la pilih makanan tu sesuai dgn keadaan semasa
Pikiran menjadi tenang dan fokus:
Lapar memang selalu megangu pikiran seseorang, jangan sampai kita tengah kerja mahupun belajar, penyakit lapar mengangu pikiran. ni bleh membuatkan seseorang tu hilang fokus.
Baik utk diet:
Jgn ingat nak diet tak sarapan, sebenarnya sarapan merupakan diet paling berksan dari lain2 waktu.

Ok harap segala tips ada gak pengisian dipagi hari heheheeee…makan pe korang pagi ni?? share la skit…

Artikel Terkait

This Is The Newest Post

4 comments

blm sarapan lagi, tapi plan nak buat spagetti goreng.
saya kala tak sarapan tak leh, menjelang tghari dah ketar badan..

rmai yg x sedar pentingnye srpn ni...

mmg bekpes adlh sgt pnting....tiap2 pg, sy mst melantak nsi grg..hahaha ^_^

ramai yg tak tahi sarapan tu penting...
tapi kalau dah selalu bangun lewat, macam mana nk sarapan...